Sain Tuikulta tällaisen tunnustuksen. Paljon kiitoksia suuresta yllätyksestä! Tunnustuksen saajan pitää kertoa seitsemän satunnaista asiaa itsestään ja jakaa tunnustus eteenpäin seitsemälle blogin pitäjälle.

1. Olen aivan onnettoman huono siivonpitäjä nykyään. Askartelu- ja käsityötarvikkeita on joka paikassa. Usein askartelun tuoksinassa käy niin, että pöytätilaa on vain postikortin kokoinen tila, kun pöytä on yllättäen täyttynyt kaikenlaisella esille otetulla tavaralla.

2. Miniasiat ovat kaiken aikaa mielessä. Yölläkin tulee usein joku omasta mielestäni hyvä idea mieleen ja niin uni kaikkoaa. Kaupassa teen ostoksia monta kertaa sillä periaatteella, josko pakkauksesta saisi askarreltua jotakin.

3. Olen kierrätyshenkinen tässä yltäkylläisyyden maailmassa. Arvelen tämän johtuvan siitä, että 70-luvulla, kun käsityöinnostukseni oli parhaimmillaan tein paljon käytetyistä kankaista ja langoista itselleni vaatteita. Uutta materiaalia oli harvoin saatavana. Nyt on mahdollista käyttää uutta, kaatopaikalle muuten menevää materiaalia, askarteluun ja käsitöihin yllin kyllin.

4. Nukkekotiharrastus on kaikista mukavinta, mitä tällä hetkellä tiedän. Olen ollut sen lumoissa muutaman vuoden ja tauti vain pahenee.

5. Innostun vähän liikaa kaikenlaisista käsitöihin ja askarteluun liittyvistä asioista. Aika ei kyllä käy pitkäksi, kun on aina tekemistä.

6. Postin kantamat mainokset, varsinkin huonekaluliikkeiden, ovat lempiselailtaviani. Katselen, suunnittelen ja laskeskelen, minkä kokoisia tavarat olisivat nukkekotikoossa. Kerään parhaita ideoita sitten vihkoon myöhempää käyttöä varten.

7. Olen Jane Austen -fani. Olen katsonut moneen kertaan hänen teoksiinsa perustuvat TV-sarjat ja elokuvat. Jaksan katsoa ne aina uudestaan ja uudestaan. Viimeksi olen katsonut Emman.


Annan tunnustuksen seuraaville blogeille:

Mini, minimpi, minein

Anitan nukkekodit

Tarinoita nukkekodeistani

Nukkekoto Toiska

Tiinan blogi

Loten nukkekotipäiväkirja

Tupasvillasatu